Growth Hacking

Growth Hacking

Category : Uncategorized

Growth hacking

Et bilde som inneholder tekst, kart

Automatisk generert beskrivelse

Growth hacking er metoden som verdensledende selskaper bruker for å vokse superraskt. Det er en kostnadseffektiv og innovativ mote å øke virksomheten på.

Spotify, Snapchat , DropBox er noen av de mest kjente selskaper som har vokst i et voldsomt tempo. De har benyttet seg av nye arbeidsmetoder.

Vekst handler ikke bare om økt salg, det er like viktig å få flere besøk, skape gode kundeopplevelser og bevare sine kunder på et minimalt budsjett. Dette er noen av grunner som skaper vekst uansett om du er i en start up fasen eller om du er i et etablert selskap.

 Growth hacking er en arbeidsmetode som gjør deg proaktiv i det å skape målrettet vekst og hindre deg å bli passiv i drift og vedlikehold av kunder.

Hvem er en Growth Hacker?

Growth-Hacking 101

Når bedriften ønsker å skaffe og beholde sine kunder ved bruk av kreative og billige strategier da ansetter de en som kan bidra med å bygge opp brukerbasen. En growth hacker er en kreativ markedsfører som integrerer data-drevet og adaptiv kultur for å forberede digital markedsføring resultater. Ved hjelp av tradisjonell markedsføring som e-postmarkedsføring, søkemotoroptimalisering og A/B- testing klarer de å konvertere besøkende til brukere. I tillegg til det «vekst hackere» har tekniske sider som koding, rammeutvikling. Konsept «vekst hacking» fungerer på tvers av en rekke ferdigheter som søkemotor annonsering og markedsføring, sosiale medier plattformer, innhold & kreativ markedsføring, e-post markedsføring, henvisning, ordninger, osv. «Vekst hackere» er flinke til å bygge opp merkevarens bilde på ulike nettverksplatfttormer som Facebook og Twitter.

De bruker data til å spore etablering distribusjon og deretter virkningen av visse taktikk slik at de kan bruke disse dataene til å lede smart til en beslutning

Et bilde som inneholder enhet

Automatisk generert beskrivelse

Grunnleggende ferdigheter i Growth Hacking

Sosiale medier ( Facebook, Twitter, Instagram, Pintrest, LinkedIN, etc.)

-Søkemotor markedsføring

-Kreativ markedsføring (evne til å tenke ut av boksen og ha selvtillit til å prøve ut nye tilnærminger)

-Software Engineering og Automasjon

Verktøy for Growth Hacking

  • Administrere og overvåke sosiale medier
  • Verktøy for å utløse tilpassede e- postmeldinger basert på brukerens virkemåte
  • CRM- platform salgs team, for å administrere arbeidsflyt, spore avtaler
  • E-post markedsføring, automatisering av programvare
  • Verktøy for å tilrettelegge for klientkommunikasjon via e-post/chat/video konferanser
  • Ad management verktøy for å designe annonser, A/B testing, destinasjonsside optimalisering osv.

Sosiale medier & Growth Hacking

Sjansene for at noe publisert på nettet vil bli delt på nytt og nå nye brukere, påvirke enkelte personer eller organisasjoner med tilgang til store eller strategiske målgrupper er viktig. Det er viktig å forbedre kunde-erfaring med merkevaren din. Det som er også viktig for en Growth Hacker er ved gjennomgang av innhold Analytics å forstå hvilke emner, verdier eller følelser er viktige for publikum og bygge strategi rundt disse. Det er viktig å kjenne godt til merkevaren.

Vellykkede Growth Hacker historier

Airbnb opplevde sin største vekst da selskapet   implementerte Craigslist for å øke sin database. Det er et godt eksempel på bruk av andres plattform. Craigslist var på den tiden den største forum der folk kunne leie et hus. De begynte å plassere sine egne tilbud på Crasigslist med en lenke til deres egen plattform for potensielle leietakere som søkte mer informasjon. På denne måten klarte de å tiltrekke seg mange kunder.. Airbnb anbefalte for sine brukere å legge opp sine oppføringer til Craigslist og på denne måte skape inngående linker til Airbnb. Ved bruk av dette så fikk de flere brukere uten å bruke tusenvis av dollar. Nå er Airbnb den mest populære plattformen som er i bruk når kundene er på jakt etter overnatting

LinkedIn hadde langsomt vekst, til å begynne med var det bare 20 registreringer per dag men i dag ser vi selskapet med 400 millioner brukere i mer enn 200 land. Det som gjorde suksess var at LinkedIn implementerte en hacking teknikk som gjorde at brukeren kunne lage offentlig profil. LinkedIn genererte massiv trafikk som trakk nye brukere.

YouTube begynte som en plattform for å dele videoer og vokste fra det til den nest største søkemotoren i verden etter Google ved å bruke denne vekst hack teknikken. Dey et enkelt for brukere å laste opp videoer og dele dem med verden. Når du besøker YouTube og ser en video da får du en integrert kode og du kan dele video på blogg elle sosialt nettverk hvis du vil.

Kilder brukt:

https://medium.com/@trendsnj/growth-hacking-2020-all-you-need-to-know-28053b4756c

Leave a Reply